Tietotuki 2020 Tietotukipalveluiden kehittämissuunnitelma
Valtioneuvoston kanslia
29.08.2018
Julkaisusarja:
Valtioneuvoston kanslian julkaisusarja 12/2018This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-287-670-6Tiivistelmä
Valtioneuvoston kanslian tietotuki palvelee kaikkien ministeriöiden virkamiehiä. Toiminto sai alkunsa vuonna 2015, kun kaikkien ministeriöiden kirjastot yhdistettiin valtioneuvoston hallintoyksikköön. Uusi tehtävä koko valtioneuvostoa tukevana palveluna vaati uudenlaista lähestymistapaa. Resurssit eivät lisääntyneet, mutta lähtökohta oli, että ne yhdistämällä olisi mahdollista luoda jotain uutta. Jo samana vuonna toteutettiin ensimmäinen kehittämishanke, jonka ensisijaisena tavoitteena oli vastata juuri aloittaneen toiminnon akuutteihin kehittämistarpeisiin.
Tällä Tietotuki 2020 –kehittämisohjelmalla pyritään katsomaan jälleen muutama vuosi eteenpäin. Asiakaslähtöisyys ja palveluiden laatu ovat keskeiset tavoitteet. Tietotukipalveluiden toimintaympäristö kuitenkin muuttuu jatkuvasti. Ohjelmalla luodaan valmiuksia siihen, että tietotukipalvelut voivat vastata tiedolla johtamisen ja tiedon hankinnan tulevaisuuden haasteisiin.
Ohjelma sisältää yksityiskohtaisen toimenpidesuunnitelman.
Tällä Tietotuki 2020 –kehittämisohjelmalla pyritään katsomaan jälleen muutama vuosi eteenpäin. Asiakaslähtöisyys ja palveluiden laatu ovat keskeiset tavoitteet. Tietotukipalveluiden toimintaympäristö kuitenkin muuttuu jatkuvasti. Ohjelmalla luodaan valmiuksia siihen, että tietotukipalvelut voivat vastata tiedolla johtamisen ja tiedon hankinnan tulevaisuuden haasteisiin.
Ohjelma sisältää yksityiskohtaisen toimenpidesuunnitelman.