Haku
Viitteet 1-10 / 11
Kuluttajansuojan Omnibus-direktiivin täytäntöönpano sekä puhelin- ja kotimyyntisääntelyn tiukentaminen : Työryhmän mietintö
(oikeusministeriö, 2021-07-09)
Omnibus-direktiivin täytäntöön panemiseksi mietinnössä ehdotetaan muutoksia kuluttajansuojalain 1, 2 ja 6 lukuun sekä kuluttajansuojaviranomaisten eräistä toimivaltuuksista annettuun lakiin.
Kuluttajansuojalain ...
Julkisen hyvinvointipalvelun asiakkaan asema. Kuluttajaoikeudellinen selvitys
(oikeusministeriö, 2009-10-09)
Selvityksessä vertaillaan julkisen hyvinvointipalvelun asiakkaan ja vastaavaa yksityistä palvelua käyttävän asiakkaan (kuluttajan) oikeudellista asemaa. Mukana tarkastelussa ovat julkisyhteisön itse tuottamat palvelut, ...
Asiakkaansuojan kehittäminen julkisissa hyvinvointipalveluissa. Lausuntotiivistelmä
(oikeusministeriö, 2011-12-09)
Oikeusministeriö pyysi asiakkaansuojan kehittämistä julkisissa hyvinvointipalveluissa koskevasta raportista lausuntoa 69 viranomaiselta ja yhteisöltä. Lausunnon antoi 49 tahoa.
Valtaosa lausunnonantajista piti ...
Kuluttajansuojan Omnibus-direktiivin täytäntöönpano sekä puhelin- ja kotimyyntisääntelyn tiukentaminen : Lausuntotiivistelmä
(Oikeusministeriö, 2022-02-15)
Oikeusministeriö pyysi Omnibus-direktiivin täytäntöönpanoa sekä puhelin- ja kotimyynnin kiristämistä koskevasta työryhmän mietinnöstä lausuntoa 38 viranomaiselta ja yhteisöltä. Näistä lausunnon antoi 23 tahoa. Näiden lisäksi ...
Digisopimusdirektiivin ja tavarankauppadirektiivin täytäntöönpano : Työryhmän mietintö
(Oikeusministeriö, 2021-05-06)
Tavarankauppadirektiivin sekä digitaalista sisältöä ja digitaalisia palveluita koskevan direktiivin täytäntöön panemiseksi mietinnössä ehdotetaan useita muutoksia kuluttajansuojalain (38/1978) 5 lukuun sekä lisättäväksi ...
Digisopimusdirektiivin ja tavarankauppadirektiivin täytäntöönpanotyöryhmän mietintö : Lausuntotiivistelmä
(Oikeusministeriö, 2021-10-19)
Oikeusministeriö pyysi digisopimusdirektiivin ja tavarankauppadirektiivin täytäntöönpanoa koskevasta työryhmän mietinnöstä lausuntoa 26 viranomaiselta ja yhteisöltä. Lausunnon toimitti yhteensä 16 tahoa.
Lausunnonantajat ...
Kuluttajan- ja asiakkaansuojan parantaminen henkilöön kohdistuvissa palveluissa : Lausuntotiivistelmä
(oikeusministeriö, 2022-03-28)
Enemmistö lausunnonantajista pitää tarpeellisena säätää nykyistä tarkemmin kuluttajan oikeuksista ja velvollisuuksista henkilöön kohdistuvien palvelujen osalta. Moni lausunnonantaja katsoo, että mietinnössä kuluttajansuojalakiin ...
Kuluttajan- ja asiakkaansuojan parantaminen henkilöön kohdistuvissa palveluissa : Työryhmän mietintö
(oikeusministeriö, 2020-05-28)
Esityksessä ehdotetaan lisättäväksi kuluttajansuojalakiin uusi 9 a luku eräistä henkilöön kohdistuvista palveluista sekä säädettäväksi kokonaan uusi laki asiakkaansuojasta julkisyhteisön järjestämissä sekä muissa muun kuin ...
Asiakkaansuojan kehittäminen julkisissa hyvinvointipalveluissa. Raportti
(oikeusministeriö, 2011-03-22)
Raportissa vertaillaan julkisen hyvinvointipalvelun asiakkaan asemaa vastaavan palvelun yksityiseltä elinkeinonharjoittajalta hankkivan kuluttajan asemaan. Raportti on jatkoa oikeustieteen tohtori Mia Hoffrénin selvitykseen ...
Julkisen hyvinvointipalvelun asiakkaan asema : Lausuntotiivistelmä
(oikeusministeriö, 2010-10-12)
Julkisen hyvinvointipalvelun asiakkaan asemaa koskevasta kuluttajaoikeudellisesta selvityksestä saatiin lausunnot yhteensä 27 viranomaiselta ja yhteisöltä.
Selvityksessä ehdotettiin, että kuluttajansuojalain (38/1978) ...