Haku
Viitteet 1-10 / 19
Alueellisten taiteen edistämisorganisaatioiden yhteistyön edut, haasteet ja mahdollisuudet
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2011-01-11)
Taiteen ja kulttuurin aluekeskuksia (lastenkulttuuri, tanssi, valokuva ja elokuva) koskevan selvityksen tavoitteena oli niiden keskinäisen ja muiden organisaatioiden, kuten alueellisten taidetoimikuntien sekä muiden ...
Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen tehtävät
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2010-01-13)
Työryhmän tuli tehdä esitys siitä, miten Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen nykyisin hoitamat tehtävät olisi tarkoituksenmukaisinta hoitaa ottaen huomioon toimintaympäristön muutokset. Työryhmän tuli määritellä Kotuksen ...
Yliopistojen rakenteellinen kehittäminen, akateemiset yhteisöt ja muutos : RAKE-yhteishankkeen (2008–2009) loppuraportti
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2010)
Tämä raportti perustuu opetusministeriön rahoittaman RAKE – Yliopistojen rakenteellinen kehittäminen, akateemiset yhteisöt ja muutos yhteishankkeen (2008–2009) tuloksiin. Kokonaishanke koostui seuraavista kolmesta ...
Selvitys henkilökohtaisista koulutustileistä: Soveltuvuus suomalaisen aikuiskoulutuksen rahoituksen uudistamiseksi. Väliraportti
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2012-05-28)
Opetusministeriö asetti marraskuussa 2011 kaksi selvityshenkilöä tekemään esityksen henkilökohtaisten koulutustilien muodosta ja käyttöönotosta. Käsillä olevassa väliraportissa selvityshenkilöiden tehtävänä oli esitellä ...
Taide ja kulttuuri osana alueiden kehitystä : Näkymä vuoteen 2025
(Opetus- ja kulttuuriministeriö, 2018-04-24)
Kulttuurin, taiteen ja luovuuden yhteiskuntapoliittinen merkitys on laajalti tunnistettu. Taiteen ja kulttuurin palveluiden ja itseisarvollisen näkökulman lisäksi vaikutus alueiden kehitykseen, talouteen, työllisyyteen ja ...
Varhaiskasvatuksen kehittämisen ja tutkimuksen painopistealueet
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015)
Varhaiskasvatuksen neuvottelukunnan toiminta perustuu 28 päivänä joulukuuta 2012 annettuun valtioneuvoston asetukseen varhaiskasvatuksen neuvottelukunnasta (1032/2012). Asetuksen mukaan opetus- ja kulttuuriministeriön ...
Varhaiskasvatuksen historia, nykytila ja kehittämisen suuntalinjat : Tausta-aineisto varhaiskasvatusta koskevaa lainsäädäntöä valmistelevan työryhmän tueksi
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2014-03-21)
Opetus- ja kulttuuriministeriö asetti ajalle 7.12.2012–28.2.2014 laajapohjaisen työryhmän valmistelemaan päivähoitoa koskevien säädösten uudistamista. Varsinaisen lainsäädännön uudistamistyöryhmän tueksi asetettiin ...
Oikeus oppia - tasa-arvoinen alku opinpolulle : Perusopetuksen laadun ja tasa-arvon kehittämisohjelma 2020–2022
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2019-11-26)
Oikeus oppia -kehittämisohjelman tavoitteena on kaventaa ja ennaltaehkäistä peruskoulua käyvien oppilaiden oppimiseroja, vahvistaa oppimisen ja koulunkäynnin tukea ja kehittää lukutaitoa. Lähikoulun asemaa vahvistetaan, ...
Oikeus oppia - tasa-arvoinen alku opinpolulle : Varhaiskasvatuksen laadun ja tasa-arvon kehittämisohjelma 2020–2022
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2019-11-26)
Oikeus oppia -kehittämisohjelman tavoitteena on taata varhaiskasvatuksella vahva perusta lasten myöhemmälle oppimiselle. Laadukkaaseen varhaiskasvatukseen osallistuminen ja varhaiseen oppimiseen panostaminen tasaa lasten ...
Opintotuen rakenteen kehittäminen : Toisen asteen opintotuen ja opiskelijoiden asumisen tukemisen kehittämislinjaukset
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2010-08-05)
Johtoryhmä on laatinut toisen asteen opintotuen koulutukseen kannustavuutta parantavan kehittämisohjelman, joka koostuu lyhyellä aikavälillä ja pidemmällä aikavälillä toteutettavista toimenpiteistä. Työryhmä on myös arvioinut ...