Haku
Viitteet 1-10 / 16
Kansainvälinen opiskelijaliikkuvuus ja opintojen siirrettävyys Eurostudent V-tutkimuksen tuloksien valossa
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015)
Raportissa tarkastellaan Eurostudent V -tutkimuksen tuloksia liittyen suomalaisten korkeakouluopiskelijoiden kansainväliseen liikkuvuuteen ja ulkomailla suoritettujen opintopisteiden hyväksilukemiseen.
Eurostudent V ...
Näyttötutkintojärjestelmän kehittämisryhmän loppuraportti
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015-05-15)
Opetus- ja kulttuuriministeriö asetti 11.3.2014 Näyttötutkintojärjestelmän kehittämisryhmän, jonka tehtävänä oli tehdä arvio näyttötutkintojärjestelmän toimivuudesta. Arvion pohjalta kehittämisryhmän tuli tehdä ehdotukset ...
Osaamisen kehittämisen poluille: Valtion rahoittaman opetustoimen henkilöstökoulutuksen haasteet ja tulevaisuus
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015)
Opetustoimen henkilöstökoulutuksen neuvottelukunnan muistiossa pohditaan valtion rahoittaman opetustoimen henkilöstökoulutuksen lähivuosien haasteita ja kehittämistarpeita. Muistio esittelee yksityiskohtaisesti, millaisia ...
Korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten yhteistyön syventäminen: Tiekartta 2015–2017
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015)
Suomen tutkimus- ja innovaatiojärjestelmään tehdyistä julkisista panostuksista on saatava näkyvämpiä tuloksia päätöksentekoon, uuden tutkimuksen pohjaksi, työ- ja elinkeinoelämän uudistamiseksi ja kansalaisten hyötykäyttöön. ...
Varhaiskasvatuksen kehittämisen ja tutkimuksen painopistealueet
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015)
Varhaiskasvatuksen neuvottelukunnan toiminta perustuu 28 päivänä joulukuuta 2012 annettuun valtioneuvoston asetukseen varhaiskasvatuksen neuvottelukunnasta (1032/2012). Asetuksen mukaan opetus- ja kulttuuriministeriön ...
Millä eväillä osaaminen uuteen nousuun? PISA 2012 -tutkimustuloksia
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015)
OECD:n PISA 2012-tutkimuksen pääraportti tarkastelee suomalaista perusopetusta ja sen tuloksia kymmenestä eri näkökulmasta. Artikkelien kirjoittajina on toistakymmentä suomalaista koulutusalan ammattilaista.
OECD-maista ...
Korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten yhteistyö ja yhteistyön esteet
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015)
Raportissa tarkastellaan korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten välistä yhteistyötä Suomessa. Erityisesti kohteena ovat yhteistyötä hidastaneet tai estäneet tilanteet. Selvitys toteutettiin laadullisena haastattelututkimuksena ...
Suomi osaamisen kasvu-uralle: Ehdotus tutkintotavoitteista 2020-luvulle
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015-07-01)
Opetus- ja kulttuuriministeriö asetti 17.9.2014 koulutustarpeiden ennakoinnin koordinointia ja valmistelua varten työryhmän, jonka tehtävänä on ollut tehdä 29.5.2015 mennessä opetus- ja kulttuuriministeriölle ehdotus ...
Erityisen koulutustehtävän asemaa lukiokoulutuksessa koskeva selvitys
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015-03-13)
Tehtävänä oli selvittää ja arvioida erityisen koulutustehtävän asemaa ja tarvetta ottaen huomioon valtioneuvoston 13.11.2014 antama asetus lukiokoulutuksen valtakunnallisista tavoitteista ja tuntijaosta sekä lukio- ja ...
Opetuksen ja oppimisen kansainvälinen tutkimus TALIS 2013: Tarkastelun kohteena alakoulun ja toisen asteen oppilaitosten opettajat ja rehtorit
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2015)
TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey) on Taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestön OECD:n kansainvälinen opetuksen ja oppimisen tutkimus, jonka 34 osallistujamaata otti osaa yläkouluihin kohdistettuun ...