Hyppää sisältöön
    • Suomi
    • Svenska
    • English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Sosiaali- ja terveysministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  • Etusivu
  • Sosiaali- ja terveysministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Yksi lapsi, yksi tilannekuva : Työryhmän raportti


Avaa tiedosto
STM_Rap_2019_24_Yksi_lapsi_yksi_tilannekuva_Tyoryhman_raportti.pdf (2.927Mt)
Lataukset: 

Sosiaali- ja terveysministeriö
22.05.2019
Julkaisusarja:
Raportteja ja muistioita 2019:24
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
 
Tweet Vie viite Refworksiin
 

Julkaisun pysyvä osoite on

http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-4055-0
Tiivistelmä
Lapsi, nuori ja perhe voivat olla samanaikaisesti useiden eri palvelujen piirissä. Jotta lasten ja nuorten tarvitsemaa tukea voidaan kohdentaa ja koordinoida aiempaa tarkoituksenmukaisemmin, on lasten, nuorten ja perheiden sekä eri toimijoiden välistä tiedonvaihtoa kehitettävä. Tämän työryhmän tehtävänä oli täsmentää lasten, nuorten ja perheiden parissa tehtävän moniammatillisen työn tueksi esitettyä yhteisen tilannearvion ja palvelusuunnitelman toimintamallia, jota aiempi Yksi lapsi, yhteinen suunnitelma -työryhmä esitti vuonna 2017. Työryhmän toimikausi oli 15.8.2018–31.1.2019, mutta sitä jatkettiin 15.3.2019 saakka.

Aiemmin työskennellyt työryhmä esitti kehitettäväksi toimintamallin, jossa voitaisiin laatia lapselle tai nuorelle yhteinen palvelusuunnitelma valtakunnallisessa monialaisessa sähköisessä palvelussa yhdessä lapsen, nuoren ja perheen sekä ammattilaisten kanssa. Tämä työryhmä jatkoi aiemman työryhmän esittämän toimintamallin tietosisällön ja rakenteen kehittämistä. Työryhmä tarkasteli myös mallin erilaisia toteuttamismahdollisuuksia ja -edellytyksiä erityisesti tietosuojan näkökulmasta ja päätyi suosittamaan yhtä kansallista teknistä alustaa, jota ylläpitäisi viranomainen. Tekninen alusta toimisi asiakasta ja asiakkaan näkökulmaa korostavana yhteisenä työvälineenä eri alojen ammattilaisille. Mahdolliset viranomaiset, joiden tehtäväksi välineen tekninen toteutus voitaisiin edellä kuvatusti säätää, voisivat olla esimerkiksi Väestörekisterikeskus tai Kela.

Työryhmä ehdottaa, että toimintamallin kehittämistyö hankkeistettaisiin. Hanke muodostuisi kolmesta kokonaisuudesta, joita ovat toimintamallin juridiikan, tekniikan ja sisällön kehittäminen. Kokonaisuuksille tulisi nimetä vastuuministeriöt, jotka toimivat yhteistyössä mallin toteuttamiseksi.

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajan mukaanViimeksi lisätytAsiasanatJulkaisijat

Aineistojen tallennus

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Tietosuoja
Saavutettavuusseloste
Valtioneuvoston kanslia
Puolustusministeriö
Liikenne- ja viestintäministeriö
Ulkoministeriö
Valtiovarainministeriö
Työ- ja elinkeinoministeriö
Oikeusministeriö
Opetus- ja kulttuuriministeriö
Sosiaali- ja terveysministeriö
Sisäministeriö
Maa- ja metsätalousministeriö
Ympäristöministeriö

Valtioneuvoston kanslia
|
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
·julkaisutuotanto(at)vnk.fi | vnk.fi·
Palvelun tuottaja
Kansalliskirjasto
Valtioneuvoston kanslia
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
julkaisutuotanto(at)vnk.fi | vnk.fi
Palvelun tuottaja Kansalliskirjasto