Hyppää sisältöön
    • Suomi
    • Svenska
    • English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Työ- ja elinkeinoministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  • Etusivu
  • Työ- ja elinkeinoministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Making markets work in the interest of patients : A review of international evidence of the role of market mechanisms in publicly funded health and social care

Haanperä, Tuomas; Nyström, Sofia (2020-11-30)

Avaa tiedosto
TEM_2020_24.pdf (1.023Mt)
Lataukset: 

Tilaa verkkokaupasta
Haanperä, Tuomas
Nyström, Sofia
työ- ja elinkeinoministeriö
30.11.2020
Julkaisusarja:
Publications of the Ministry of Economic Affairs and Employment
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
 
Tweet Vie viite Refworksiin
 

Julkaisun pysyvä osoite on

http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-327-504-1
Tiivistelmä
The health and social care in Finland and Nordic countries perform well in international comparisons. Owing to an ageing population and increasing health and social care needs, the soaring health expenditure is adding pressure to improve productivity.

Implementation of market mechanisms to complement public health and social care has in many cases increased the availability of services and led to cost savings. However, there are also examples of situations where markets have failed to deliver for patients and taxpayers.

This study aims to shed light on the role different market-based mechanisms have had in other selected countries; what can be usefully learned from these examples.

The study underlines the availability and use of information about service quality and outcomes, performance and costs. Information is the core building block of functioning markets and service development.

Information makes it possible for patients to make informed choices. Information on patient outcomes and service producers' performance is a prerequisite for commissioners to match customer needs to best available services. Information also provides comparative benchmarking data for service producers to compare their service to peer producers.

As we move to outcome-based health and social care approach, it is of utmost importance to focus on developing suitable indicators to support these needs.

Contact person at the Ministry of Economic Affairs and Employment: Mikko Martikainen,
mikko.martikainen(at)tem.fi, tel. +358 295 064 795

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajan mukaanViimeksi lisätytAsiasanatJulkaisijat

Aineistojen tallennus

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Tietosuoja
Saavutettavuusseloste
Valtioneuvoston kanslia
Puolustusministeriö
Liikenne- ja viestintäministeriö
Ulkoministeriö
Valtiovarainministeriö
Työ- ja elinkeinoministeriö
Oikeusministeriö
Opetus- ja kulttuuriministeriö
Sosiaali- ja terveysministeriö
Sisäministeriö
Maa- ja metsätalousministeriö
Ympäristöministeriö

Valtioneuvoston kanslia
|
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
·julkaisutuotanto(at)vnk.fi | vnk.fi·
Palvelun tuottaja
Kansalliskirjasto
Valtioneuvoston kanslia
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
julkaisutuotanto(at)vnk.fi | vnk.fi
Palvelun tuottaja Kansalliskirjasto