Hyppää sisältöön
    • Suomi
    • Svenska
    • English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
Haku- ja käyttöohje
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Sisäministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  • Etusivu
  • Sisäministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Asiakkuustyö ja asiakasymmärrys pelastustoimessa

Kopra, Pauliina (2022-02-09)

Avaa tiedosto
SM_2022_8.pdf (718.7Kt)
Liite 1 AVI PEVA asiakkuuskartoituksen tulokset.pdf (308.6Kt)
Liite 2 Pelastuslaitosten asiakkuuskyselyn tulokset.pdf (465.5Kt)
Liite 3 PESTEL_taulukkotyökalu pelastustoimelle asiakaskysymyksillä.pdf (100.3Kt)
Lataukset: 

Tilaa verkkokaupasta
Kopra, Pauliina
Sisäministeriö
09.02.2022
Julkaisusarja:
Sisäministeriön julkaisuja 2022:8
Näytä kaikki kuvailutiedot

Julkaisun pysyvä osoite on

http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-324-588-4
Tiivistelmä
Tietoa pelastustoimen asiakkuustyöstä ja asiakasymmärryksestä kerättiin Pelastustoimen ja siviilivalmiuden suorituskyky ja suunnitteluperusteet -hankkeessa asiantuntijakeskustelujen, haastattelujen sekä kyselyjen avulla.

Yhteistä ymmärrystä pelastustoimen asiakkuustyöstä lähdettiin rakentamaan asiakkuustyöhön liittyvien käsitteiden määrittelyn kautta. Pelastustoimen asiakkuustyön nykytilaa selvitettiin aluehallintovirastojen Pelastustoimi ja varautuminen -vastuualueiden haastattelujen sekä pelastuslaitosten asiakkuuskyselyn kautta.

Asiakaslähtöinen ajattelu ja toiminta eivät ole enää vieraita pelastustoimen toimijoille. Etenkin pelastuslaitoksilla on tahtoa toimia asiakaslähtöisemmin. Asiakkuustyössä tarvittavia kyvykkyyksiä ja asiakkuusajattelua tulee kehittää. Pelastustoimen sisäisessä yhteistyössä ja vuorovaikutuksessa on kehitettävää. On kiinnitettävä huomiota myös henkilöstökokemukseen, sillä vain hyvinvoiva henkilöstö pystyy tuottamaan positiivista asiakaskokemusta. Lisäksi pelastustoimen eri toimijoiden rooleja tulee selkiyttää.

Keskeisimmät tunnistetut kehityskohteet liittyvät pelastustoimen asiakkuuksien johtamiseen, valtakunnallisen asiakaspalautetoiminnan kehittämiseen, väestötason asiakkuustietojen keräämiseen, osallisuuden edistämiseen sekä asiakkuustyössä tarvittavien kyvykkyyksien tukemiseen ja edistämiseen.

Pelastustoimen ja siviilivalmiuden suorituskyky ja suunnitteluperusteet -hankkeen julkaisut:

Pelastustoimen ja siviilivalmiuden suorituskyky ja suunnitteluperusteet -hanke : Yhteenvetoraportti
Pelastustoimen ja siviilivalmiuden toimintaympäristöanalyysi
Onnettomuusennusteiden hyödyntäminen pelastustoimessa
Pelastustoimen tietoperustan päivittäminen ja uudistaminen
Asiakkuustyö ja asiakasymmärrys pelastustoimessa
Kuka auttaa harvaan asutuilla alueilla ja maaseudulla? : Lisää ymmärrystä ja ratkaisuja pelastustoimelle
Pelastustoiminnan suorituskykyvaatimukset
Onnettomuuksien ehkäisyn suorituskyky suhteessa suorituskykyvaatimuksiin
Pelastustoimen rooli alueellisen varautumisen yhteistyössä ja väestönsuojelun suorituskyvyt
Ennakoiva talous- ja henkilöstösuunnittelu – pelastustoimen suorituskyvyn perusta
Pelastustoimen väestökysely ja -segmentointi : Pelastustoimen ja siviilivalmiuden suorituskyky ja suunnitteluperusteet -hankkeen loppuraportin osajulkaisu

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajan mukaanViimeksi lisätytAsiasanatJulkaisijat

Aineistojen tallennus

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Tietosuoja
Saavutettavuusseloste
Valtioneuvoston kanslia
Puolustusministeriö
Liikenne- ja viestintäministeriö
Ulkoministeriö
Valtiovarainministeriö
Työ- ja elinkeinoministeriö
Oikeusministeriö
Opetus- ja kulttuuriministeriö
Sosiaali- ja terveysministeriö
Sisäministeriö
Maa- ja metsätalousministeriö
Ympäristöministeriö

Valtioneuvoston kanslia
|
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
·julkaisutuotanto(at)gov.fi | vnk.fi·
Palvelun tuottaja
Kansalliskirjasto
Valtioneuvoston kanslia
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
julkaisutuotanto(at)gov.fi | vnk.fi
Palvelun tuottaja Kansalliskirjasto