Haku
Viitteet 1-6 / 6
Korkeimpien oikeuksien organisatorinen yhdistäminen : Hyötyjen ja haittojen arviointi
(oikeusministeriö, 2015-01-09)
Oikeusministeriö asetti 17.12.2013 työryhmän selvittämään korkeimpien oikeuksien organisatorisen yhdistämisen hyödyt ja haitat. Tehtävänä oli selvittää korkeimman oikeuden ja korkeimman hallinto-oikeuden organisatorisesta ...
Korkeimpien oikeuksien organisatorinen yhdistäminen. Lausuntotiivistelmä
(oikeusministeriö, 2015-04-29)
Oikeusministeriö asetti 17.12.2013 työryhmän selvittämään korkeimpien oikeuksien organisatorisen yhdistämisen hyödyt ja haitat. Tehtävänä oli selvittää korkeimman oikeuden ja korkeimman hallinto-oikeuden organisatorisesta ...
Asiantuntija-avusteinen huoltoriitojen tuomioistuinsovittelu. Lausuntotiivistelmä
(oikeusministeriö, 2013-09-27)
Osassa käräjäoikeuksia on 1.1.2011 lukien kokeiltu asiantuntija-avustajan käyttämistä huoltoriitojen tuomioistuinsovittelussa. Oikeusministeriö esittää hallituksen esitysluonnoksessa laeiksi lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta ...
Oikeudenkäytön kehitystyöryhmän arviomuistio
(Oikeusministeriö, 2022-10-21)
Tuomioistuinten tehtävänä on tuottaa perustuslain 21 §:ssä säädettyä oikeusturvaa. Tuomioistuinten toimintaedellytykset on turvattava muuttuvassakin ympäristössä, jotta oikeudenhoidon korkeaa laatua voidaan edelleen ylläpitää ...
Vakuutusoikeuden muodollisista istunnoista luopumisen vaikutukset
(Oikeusministeriö, 2019-02-12)
Vakuutusoikeudessa on vuoden 2016 alusta lukien otettu käyttöön muista hallintotuomioistuimista poikkeava asioiden ratkaisumenettely, jossa muodollista istuntoa ei enää kaikissa tilanteissa järjestetä. Selvityksessä ...
Korkeimpien oikeuksien yhteistyön kehittäminen : Työryhmän mietintö
(oikeusministeriö, 2020-07-01)
Oikeusministeriö asetti tammikuussa 2019 työryhmän kehittämään ylimpien tuomioistuinten välistä yhteistyötä. Työryhmän tehtävänä oli selvittää yhteistyön lainsäädännöllisiä edellytyksiä ja tehdä ehdotus niistä yhteistoimintaa ...