Haku
Viitteet 1-7 / 7
Korkeimpien oikeuksien organisatorinen yhdistäminen : Hyötyjen ja haittojen arviointi
(oikeusministeriö, 2015-01-09)
Oikeusministeriö asetti 17.12.2013 työryhmän selvittämään korkeimpien oikeuksien organisatorisen yhdistämisen hyödyt ja haitat. Tehtävänä oli selvittää korkeimman oikeuden ja korkeimman hallinto-oikeuden organisatorisesta ...
Korkeimpien oikeuksien organisatorinen yhdistäminen. Lausuntotiivistelmä
(oikeusministeriö, 2015-04-29)
Oikeusministeriö asetti 17.12.2013 työryhmän selvittämään korkeimpien oikeuksien organisatorisen yhdistämisen hyödyt ja haitat. Tehtävänä oli selvittää korkeimman oikeuden ja korkeimman hallinto-oikeuden organisatorisesta ...
Tuomioistuinten keskushallinnon uudistaminen. Arviomuistio
(oikeusministeriö, 2015-01-14)
Oikeusministeriö käynnisti päätöksellään 30.4.2014 hankkeen, jonka ensimmäisessä vaiheessa selvitysmiehet oikeustieteen lisensiaatti Pekka Nurmi ja laamanni, oikeustieteen tohtori Tatu Leppänen laativat arviomuistion ...
Tuomioistuinten työtilastoja vuodelta 2014
(oikeusministeriö, 2015-04-08)
Tässä monisteessa olevat tilastot on tuotettu suoraan atk-järjestelmistä sekä osin kyselyjen pohjalta lähinnä hallinnollista käyttöä varten. Tämän julkaisun taulukkoliitteissä on esitetty tuomioistuinten nimikekohtaisia ...
Tuomioistuinmaksulaki. Lausuntotiivistelmä
(oikeusministeriö, 2015-07-01)
Julkaisu sisältää tiivistelmän lausunnoista, jotka annettiin oikeusministeriön 27.11.2013 asettaman työryhmän mietinnöstä Tuomioistuinmaksulaki (OM 4/2015). Mietintö julkaistiin 22.1.2015. Mietinnössä ehdotettiin, että ...
Tuomioistuinten keskushallinnon uudistaminen : Lausuntotiivistelmä
(oikeusministeriö, 2015-05-29)
Oikeusministeriö pyysi 23.1.2015 lausuntoa tuomioistuinten keskushallinnon uudistamista koskevasta selvitysmiesten arviomuistiosta (Oikeusministeriö, selvityksiä ja ohjeita 2/2015) yhteensä 98 eri taholta. Näistä lausunnon ...
Tuomioistuinmaksulaki
(oikeusministeriö, 2015-01-22)
Mietinnössä ehdotetaan, että tuomioistuinmaksujen tasoa korotetaan ja että maksutta käsiteltävien asiaryhmien määrää vähennetään merkittävästi. Esimerkiksi laajan riita-asian oikeudenkäyntimaksun ehdotetaan olevan jokaisessa ...