Haku
Viitteet 1-9 / 9
Selvitys henkilökohtaisista koulutustileistä: Soveltuvuus suomalaisen aikuiskoulutuksen rahoituksen uudistamiseksi. Väliraportti
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2012-05-28)
Opetusministeriö asetti marraskuussa 2011 kaksi selvityshenkilöä tekemään esityksen henkilökohtaisten koulutustilien muodosta ja käyttöönotosta. Käsillä olevassa väliraportissa selvityshenkilöiden tehtävänä oli esitellä ...
Opetus- ja kulttuuriministeriön strategia 2030
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2019-04-11)
Vuoteen 2030 ulottuva opetus- ja kulttuuriministeriön strategia on virkamiesnäkemys asioista, joihin ministeriössä ja sen hallinnonalalla tulee keskittyä hallituskautta pidemmällä ajalla.
Strategian ytimenä on, että ...
Työttömien osaamisen kehittäminen
(Opetus- ja kulttuuriministeriö, 2017-04-20)
Opetus- ja kulttuuriministeriö asetti 26.1.2017 hallituksen päätöksen mukaisesti kolmikantaisen työryhmän selvittämään mahdollisuuksia työttömien koulutuksen kohdentumisen parantamiseksi ja osaamisen lisäämiseksi. Työryhmän ...
Koulutuksen tietoyhteiskuntakehittäminen 2020 : Parempaa laatua, tehokkaampaa yhteistyötä ja avoimempaa vuorovaikutusta
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2010-11-02)
Opetus- ja kulttuuriministeriö asetti valmisteluryhmän laatimaan ehdotukset opetuksen toimialan tietoyhteiskunta-asioiden kehittämiseksi poliittisen päätöksenteon tueksi, kansallisten tavoitteiden asettamiseksi tuleville ...
Varhaiskasvatuksen kehittämisen tiekartta vuosille 2017–2030: Suuntaviivat varhaiskasvatukseen osallistumisasteen nostamiseen sekä päiväkotien henkilöstön osaamisen, henkilöstörakenteen ja koulutuksen kehittämiseen
(Opetus- ja kulttuuriministeriö, 2017-06-29)
Tämä on kolmen hengen asiantuntijatyöryhmän selvitys varhaiskasvatuksen osallistumisasteen nostamisesta, varhaiskasvatuksessa tarvittavasta osaamisesta, koulutuksen kehittämistarpeista ja päiväkodin henkilöstörakenteesta ...
Jatkuvan oppimisen kehittäminen
(Opetus- ja kulttuuriministeriö, 2019-05-02)
Opetus- ja kulttuuriministeriö asetti jatkuvaa oppimista koskevan työryhmän ja ohjausryhmän 5.2.2019. Työryhmän tehtävänä on laatia kuvaus jatkuvan oppimisen toimintamallista ja periaatteista sekä tehdä ehdotukset joilla ...
Yhteistyössä maailman parasta : Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen kansainvälisyyden edistämisen linjausten 2017–2025 seuranta ja kehittäminen
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2020-02-11)
Kansainvälisyyden edistämislinjauksessa tavoitteeksi on asetettu suomalaisen korkeakoulutuksen ja tutkimuksen laadun vahvistaminen ja globaalisti tunnustetun edelläkävijäaseman saavuttaminen vuoteen 2025 mennessä. Opetus ...
PISA, PIAAC, AHELO: Miksi ja miten OECD mittaa osaamista?
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2010)
Opetustoimen kansainvälinen vertailu on nykypäivää. Tehtyjä ratkaisuja tarkastellaan suhteessa muiden ratkaisuihin. Tämä kuitenkin edellyttää mahdollisimman luotettavaa tietopohjaa, jollaisen pystyy antamaan mm. OECD. Sen ...
Kansallisen osaamisperustan vahvistaminen: Johtopäätöksiä
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2014)
Kansallisen osaamisperustan vahvistaminen -hankkeen tavoitteena on ollut tukea osaamiseen perustuvaa taloudellista kasvua, tuottavuuden nousua ja työllisyysasteen nostamista sekä arvioida työmarkkinoiden ja kansalaisyhteiskunnan ...