Haku
Viitteet 1-10 / 11
Joustava perusopetus : JOPO®-toiminnan aloittaminen ja vakiinnuttaminen
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2009)
Kirja ”Joustavaan perusopetukseen – JOPO®-toiminnan aloittaminen ja vakiinnuttaminen” on syntynyt opetusministeriön vuonna 2006 käynnistämän koulupudokkaiden aktivointi -hankkeen yhteydessä. JOPO®-toiminnan tarkoituksena ...
Koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan lainsäädännön toimivuus, toiminnan laatu ja muutostarpeet
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2009-02-12)
Koululaisten aamu- ja iltapäivätoimintaa on järjestetty perusopetuslain säännösten nojalla 1.8.2004 lähtien. Lainsäädännön myötä aamu- ja iltapäivätoiminta on yhtenäistynyt ja kehittynyt myönteisesti. Toimintaan osallistuvat ...
Perusopetuksen laatukriteerit
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2010)
Laatukriteerit tarjoavat käytännöllisen työkalun arvioida koulutoimea koskevien päätösten lyhyen ja pidemmän aikavälin vaikutuksia koulujen toimintaan. Parhaimmillaan laatukriteereihin perustavan arviointitiedon avulla ...
Joustava perusopetus : JOPO-toiminnan aloittaminen ja vakiinnuttaminen
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2007)
Kirja Joustavaan perusopetukseen – JOPO-toiminnan aloittaminen ja vakiinnuttaminen on syntynyt opetusministeriön vuonna 2006 käynnistämän koulupudokkaiden aktivointihankkeen yhteydessä. JOPO-toiminnan tarkoituksena on tukea ...
Joustava perusopetus : JOPO® -toiminnan vaikuttavuuden arviointi
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2008)
Joustava perusopetus -hanke (JOPO®) on opetusministeriön vuonna 2006 käynnistämä kehittämishanke, jossa kehitetään uudenlaisia koulupudokkuutta vähentäviä opetusmenetelmiä ja toimintatapoja. Hankkeessa kehitetään perusopetuksen ...
Aikuisten perusopetuksen ja lukiokoulutuksen kehittämisohjelmaehdotus vuosiksi 2007–2012
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2006-11-24)
Työryhmän tehtävänä oli valmistella ehdotus aikuisten lukiokoulutuksen kehittämisohjelmaksi. Työryhmän tuli ottaa työssään huomioon tuntijaossa ja opetussuunnitelman perusteissa tapahtuneet muutokset, etä- ja virtuaaliopetus, ...
Perusopetuksen ja toisen asteen koulutuksen nivelvaiheen kehittämistyöryhmän muistio
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2005-11-16)
Nuorten siirtymistä perusopetuksesta jatko-opintoihin pyritään lisäämään ja nopeuttamaan. Tavoitteen toteutumista ja käynnistettyjä toimenpiteitä arvioimaan opetusministeriö asetti työryhmän, jonka tehtävänä oli lisäksi ...
Perusopetuksen laatukriteerit
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2009)
Pääministeri Matti Vanhasen II hallitusohjelmassa asetettiin tavoitteeksi ikäluokkien pienentymisestä vapautuvien voimavarojen käyttäminen koulutuksen laadun kehittämiseen. Perusopetuksen laatukriteereiden tavoitteena on ...
Perusopetuksen opetussuunnitelmauudistus 2004–2006 ja yrittäjyyskasvatuksen kehittäminen : Paikallinen opetusuunnitelmatyö yrittäjyyskasvatuksen näkökulmasta
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2006-08-11)
Tutkimuksessa selvitettiin, miten yrittäjyyskasvatus integroitiin paikallisiin perusopetuksen opetussuunnitelmiin valtakunnallisten perusteiden pohjalta ja millaiset taustatekijät liittyivät tähän prosessiin. Näin oli ...
Erityisopetuksen strategia
(opetus- ja kulttuuriministeriö, 2007-11-05)
Opetusministeriö asetti 14.3.2006 ohjausryhmän, jonka tehtävänä oli laatia ehdotus esi- ja perusopetuksen erityisopetuksen pitkän tähtäimen kehittämisstrategiaksi.
Ohjausryhmä ehdottaa mm. nykyistä käytäntöä muutettavaksi ...