Selvitys Suomen radiomarkkinoista
Seemer, Jonas; Halonen, Antti; Fredén, Lasse (2016-01-22)
Seemer, Jonas
Halonen, Antti
Fredén, Lasse
Liikenne- ja viestintäministeriö
22.01.2016
Julkaisusarja:
Liikenne- ja viestintäministeriön julkaisuja 2016:3This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-243-469-2Tiivistelmä
Tämä selvitys tarkastelee radiomarkkinoiden nykytilaa Suomessa. Mediamarkkinat ovat ennennäkemättömässä murrosvaiheessa niin maailmalla kuin Suomessa. Digitaaliset jakelukanavat ovat mullistaneet jakelun ja mediankäyttäjien kulutustottumukset ovat olennaisesti monimuotoistuneet.
Miltei jokaisesta valtamediasta on tullut kaksisuuntainen, minkä kautta mediankuluttajista on tullut myös sisällöntuottajia. Mediamainonnasta on tullut yhä kansainvälisempää ja monikanavaisempaa, kun taas hinnoittelusta on tullut yhä arvoperusteisempaa.
Miltei jokaisesta valtamediasta on tullut kaksisuuntainen, minkä kautta mediankuluttajista on tullut myös sisällöntuottajia. Mediamainonnasta on tullut yhä kansainvälisempää ja monikanavaisempaa, kun taas hinnoittelusta on tullut yhä arvoperusteisempaa.