Vaihtoehtoisten käyttövoimien jakeluverkko. Ehdotus kansalliseksi suunnitelmaksi vuoteen 2020/2030
liikenne- ja viestintäministeriö
2015
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-243-452-4Tiivistelmä
Murros liikenteen uusiin käyttövoimiin siirtymiseksi liikennesektorilla on käynnistynyt. Perinteisille, öljypohjaisille fossiilisille polttoaineille (bensiini, diesel, lentokerosiini, kevyt ja raskas polttoöljy) löytyy monia erilaisia vaihtoehtoja, jotka sopivat eri liikennemuotoihin eri tavoin.
Ns. jakeluinfradirektiivi (direktiivi vaihtoehtoisten polttoaineiden infrastruktuurin käyttöönotosta, 2014/94/EU) tuli voimaan lokakuussa 2014. Direktiivi asettaa jäsenmaille velvoitteen laatia kansallinen toimintakehys liikenteen alan vaihtoehtoisten polttoaineiden markkinoiden kehittämiseksi ja asiaan liittyvän infrastruktuurin käyttöönottamiseksi marraskuuhun 2016 mennessä.
Päivitetty versio julkaisusta 1.6. Tiedostoon lisätty ruotsin- ja englanninkieliset kuvailulehdet.
Ns. jakeluinfradirektiivi (direktiivi vaihtoehtoisten polttoaineiden infrastruktuurin käyttöönotosta, 2014/94/EU) tuli voimaan lokakuussa 2014. Direktiivi asettaa jäsenmaille velvoitteen laatia kansallinen toimintakehys liikenteen alan vaihtoehtoisten polttoaineiden markkinoiden kehittämiseksi ja asiaan liittyvän infrastruktuurin käyttöönottamiseksi marraskuuhun 2016 mennessä.
Päivitetty versio julkaisusta 1.6. Tiedostoon lisätty ruotsin- ja englanninkieliset kuvailulehdet.