Hyppää sisältöön
    • Suomi
    • Svenska
    • English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
Haku- ja käyttöohje
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Sisäministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  • Etusivu
  • Sisäministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Meriliikennestrategian 2014–2022 mukainen JRCC-selvitys


Avaa tiedosto
Meriliikennestrategia_FINAALI_FINAL.pdf (1.225Mt)
Lataukset: 

Sisäministeriö
09.01.2017
Julkaisusarja:
Sisäministeriön julkaisuja 33/2016
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot

Julkaisun pysyvä osoite on

http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-324-113-8
Tiivistelmä
Vuosille 2014–2022 laaditun Suomen Meriliikennestrategian kohdan 28 mukaisen JRCC-selvityksen tarkoituksena on selvittää, onko Suomen tarkoituksenmukaista perustaa YK:n kansainvälisen merenkulkujärjestön IMO:n ja siviili-ilmailujärjestön ICAO:n suositusten mukainen yhteinen operatiivinen pelastuskeskus, Joint Rescue Coordination Center (JRCC)? Selvityksen laadintaan osallistuivat Rajavartiolaitoksen johdolla edustajat liikenne- ja viestintäministeriöstä, puolustusministeriöstä, Finaviasta, Liikenteen turvallisuusvirastosta, Liikennevirastosta ja Suomen ympäristökeskuksesta. Lisäksi selvityksessä kuultiin ilmavoimien, merivoimien, merivartiostojen, aluelennonjohdon, sisäministeriön pelastusosaston, Hätäkeskuslaitoksen sekä poliisin edustajia. Selvityksen tavoitteena on antaa mahdollisimman kattavat tiedot Joint Rescue Coordination Centerin perustamisen tarpeellisuudesta ja toteuttamisvaihtoehdoista. Selvitys perustuu eri asiantuntijoiden näkemyksiin, ulkomaille lähetettyyn kyselyyn sekä asiasta laadittuihin kansainvälisen merenkulkujärjestön (IMO) tai kansainvälisen siviili-ilmailujärjestön (ICAO) asiakirjoihin. Suomalaisten päätoimijoiden sekä sidosryhmien haastatteluista nousi keskeisimpänä havaintona esiin nykyisen järjestelmän hyvä toimivuus. JRCC:n perustamisella ei nähty saavutettavan todellisia kustannussäästöjä ja JRCC -mallin riskiksi nähtiin toiminnan tason laskeminen nykyisestä. JRCC:n mahdollisista toteuttamismalleista virtuaalinen JRCC todettiin Suomen kannalta houkuttelevimmaksi vaihtoehdoksi

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajan mukaanViimeksi lisätytAsiasanatJulkaisijat

Aineistojen tallennus

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Tietosuoja
Saavutettavuusseloste
Valtioneuvoston kanslia
Puolustusministeriö
Liikenne- ja viestintäministeriö
Ulkoministeriö
Valtiovarainministeriö
Työ- ja elinkeinoministeriö
Oikeusministeriö
Opetus- ja kulttuuriministeriö
Sosiaali- ja terveysministeriö
Sisäministeriö
Maa- ja metsätalousministeriö
Ympäristöministeriö

Valtioneuvoston kanslia
|
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
·julkaisutuotanto(at)gov.fi | vnk.fi·
Palvelun tuottaja
Kansalliskirjasto
Valtioneuvoston kanslia
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
julkaisutuotanto(at)gov.fi | vnk.fi
Palvelun tuottaja Kansalliskirjasto