Ett bra arbetsliv – en faktor för konkurrenskraft för Finland Rapport av arbetsgruppen för arbetslivsvarumärket
Alasoini, Tuomo; Antila, Juha; Hakonen, Niilo; Hasu, Mervi; Lyly-Yrjänäinen, Maija; Niemi, Merja; Pakarinen, Terttu; Ramstad, Elise; Stålhammar, Hannu (2017-01-12)
Alasoini, Tuomo
Antila, Juha
Hakonen, Niilo
Hasu, Mervi
Lyly-Yrjänäinen, Maija
Niemi, Merja
Pakarinen, Terttu
Ramstad, Elise
Stålhammar, Hannu
Työ- ja elinkeinoministeriö
12.01.2017
Julkaisusarja:
Arbets- och näringsministeriets publikationer 44/2016This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-327-176-0Tiivistelmä
Publikationen innehåller ett förslag till ledningsgruppen för projektet Arbetsliv 2020 om hur Finlands arbetslivsvarumärke borde stärkas. Syftet med utvecklandet av ett arbetslivsvarumärke är att stödja Finlands ekonomiska tillväxt på lång sikt, hjälpa Finland att nå framgång i internationellt samarbete och lyfta fram Finland som ett exempel och en inspiratör för andra. De främsta kunderna i arbetet md arbetslivsvarumärket är utländska investerare, företag, arbetskraften och konsumentkunder