Hyppää sisältöön
    • Suomi
    • Svenska
    • English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
Haku- ja käyttöohje
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  • Etusivu
  • Opetus- ja kulttuuriministeriö
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Koulutuksen seurantaohjelma : Kunta- ja palvelurakenneuudistuksen koulutuspoliittisen arvioinnin sekä eduskunnalle laadittavan koulutuksen arviointikertomuksen tueksi


Avaa tiedosto
tr52.pdf (627.0Kt)
Lataukset: 

opetus- ja kulttuuriministeriö
2007
Julkaisusarja:
Opetusministeriön työryhmämuistioita ja selvityksiä 2007:52
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot

Julkaisun pysyvä osoite on

http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-485-459-7
Tiivistelmä
Opetusministeriö asetti 13.3.2007 työryhmän valmistelemaan yleissivistävän koulutuksen, ammatillisen koulutuksen ja aikuiskoulutuksen seurantaindikaattoreita. Työryhmän tehtävänä oli tehdä ehdotus kunta- ja palvelurakennehankkeen seurannan edellyttämistä seurantaindikaattoreista ja indikaattoreista, jotka toimisivat eduskunnalle kahden vuoden välein tuotettavan arviointikertomuksen laadinnan tukena. Ehdotuksen tuli kattaa koulutuksen saavutettavuus, laatu, vaikuttavuus, taloudellisuus ja tuottavuus. Työryhmän esitykseen tuli sisältyä esi- ja perusopetus, lukiokoulutus, ammatillinen peruskoulutus sekä perus- ja toisen asteen aikuiskoulutus.

Työryhmä ehdottaa käynnistettäväksi seurantaohjelman, jonka tavoitteena on mahdollistaa koulutusjärjestelmän toimivuuden arviointi erityisesti eduskunnalle laadittavien koulutuksen arviointikertomusten tueksi ja analyysi kunta- ja palvelurakenneuudistuksen vaikutuksista koulutuksen järjestämiseen ja tuloksiin. Seurantaohjelmalla on kaksi tarkoitusta, joista:

- Tilastolliset indikaattorit tuottavat määräajoin tietoa koulutuksen tuloksellisuudesta sekä joukosta muita indikaattoreita. Mainittujen indikaattoreiden pohjalta on mahdollista tarkastella myös tuottavuutta. Indikaattoreiden perustarkoituksena on tuottaa tietoa koulutuksen tuloksellisuuden muutoksesta ajassa. Tilastolliset indikaattorit jaettaisiin seuraaviksi pääulottuvuuksiksi: taloudellisuus, vaikutukset, laatu, saatavuus, muut indikaattorit.

- Selvityskokonaisuus tuottaa syvällisempää ja kunta- ja palvelurakenneuudistukseen suoremmin kohdentuvaa tietoa Paras-hankkeen vaikutuksista, tuloksellisuutta edistävistä käytännöistä ja niiden selitystekijöistä.

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajan mukaanViimeksi lisätytAsiasanatJulkaisijat

Aineistojen tallennus

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Tietosuoja
Saavutettavuusseloste
Valtioneuvoston kanslia
Puolustusministeriö
Liikenne- ja viestintäministeriö
Ulkoministeriö
Valtiovarainministeriö
Työ- ja elinkeinoministeriö
Oikeusministeriö
Opetus- ja kulttuuriministeriö
Sosiaali- ja terveysministeriö
Sisäministeriö
Maa- ja metsätalousministeriö
Ympäristöministeriö

Valtioneuvoston kanslia
|
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
·julkaisutuotanto(at)gov.fi | vnk.fi·
Palvelun tuottaja
Kansalliskirjasto
Valtioneuvoston kanslia
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
julkaisutuotanto(at)gov.fi | vnk.fi
Palvelun tuottaja Kansalliskirjasto