Hyppää sisältöön
    • Suomi
    • Svenska
    • English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
Haku- ja käyttöohje
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Valtioneuvoston kanslia
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  • Etusivu
  • Valtioneuvoston kanslia
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Mediamarkkinoiden tila ja kilpailukyky – suomalaisen median kansainvälinen vertailu, taloudellinen tila ja kilpailuedellytykset

Seemer, Jonas; Halonen, Antti; Passi, Pekka (2016-11-24)

Avaa tiedosto
mediamarkkinoiden tila ja kilpailukyky.pdf (1.441Mt)
Lataukset: 

Tilaa verkkokaupasta
Seemer, Jonas
Halonen, Antti
Passi, Pekka
valtioneuvoston kanslia
24.11.2016
Julkaisusarja:
Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja 50/2016
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot

Julkaisun pysyvä osoite on

http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-287-308-8
Tiivistelmä
Suomen media-ala on tällä hetkellä ennennäkemättömien muutospaineiden edessä. Mediankäyttäjien kulutustottumukset ovat olennaisesti muuttuneet, miltei jokaisesta valtamediasta on tullut kaksisuuntainen, ja vielä 2000-luvun alussa miltei sisämarkkinana säilyneestä Suomen media-alasta on muodostunut kansainvälisten suuryritysten pelikenttä. Toimialan elinvoimaisen tulevaisuuden varmistamiseksi tarvitaan päätöksentekijöiltä uusia linjauksia kansallisella tasolla. Lisäksi Suomelta vaaditaan aktiivista vaikuttamista EU-tason foorumeissa ja toimialan keskeisiltä yrityksiltä vaaditaan uudenlaista yhteistyötä ja uskallusta tarttua uusien jakelukanavien tuomiin mahdollisuuksiin.

Tämän työn keskeisenä tavoitteena on ollut tuottaa vaadittujen linjausten ja toimenpiteiden toteuttamisen tueksi ajantasaista, laadukasta ja käytännöllistä tutkimusta Suomen mediamarkkinoiden tilasta ja tulevaisuudennäkymistä sekä esittää miten Suomen media-ala vertautuu eurooppalaisiin verrokkimaihin.

Selvityksen painopisteenä on ollut kuvata mediayritysten ja -palveluiden kehitystä, sääntelyä ja kehitysten markkinavaikutuksia niin Suomessa kuin eurooppalaisissa verrokkimaissakin. Selvityksen tuloksena on muodostettu toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla pyritään edistämään Suomen media-alan elinvoimaista kehitystä. Toimenpide-ehdotuksiin kuuluvat mm. sähköisten mediapalveluiden arvonlisäveron asettaminen samalle tasolle printtimedian alv:n kanssa sekä mediamainonnan sääntelyn keventäminen.

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajan mukaanViimeksi lisätytAsiasanatJulkaisijat

Aineistojen tallennus

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Tietosuoja
Saavutettavuusseloste
Valtioneuvoston kanslia
Puolustusministeriö
Liikenne- ja viestintäministeriö
Ulkoministeriö
Valtiovarainministeriö
Työ- ja elinkeinoministeriö
Oikeusministeriö
Opetus- ja kulttuuriministeriö
Sosiaali- ja terveysministeriö
Sisäministeriö
Maa- ja metsätalousministeriö
Ympäristöministeriö

Valtioneuvoston kanslia
|
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
·julkaisutuotanto(at)gov.fi | vnk.fi·
Palvelun tuottaja
Kansalliskirjasto
Valtioneuvoston kanslia
Valtioneuvoston hallintoyksikkö
julkaisutuotanto(at)gov.fi | vnk.fi
Palvelun tuottaja Kansalliskirjasto